fredag 5. oktober 2012

Sjokoladekjeks

Peter er hjemme noen dager i uken, og da bruker vi av og til å kokkelere litt. Idag var det sjokoladekjeks på menyen, NAM!! Det er jo helg ;)
 
OPPSKRIFT
 
3,5 dl mel
1 dl bakekakao
1,5 ts bakepulver
0,5 ts vaniljesukker
100 g smør
250 g sukker
2 egg
 
Rør ihop sukker og smør en stund, ha opp i litt og litt egg. Ha i alt det tørre. Form deigen til små baller og rull de i 1 dl melis. Trykk de litt ned på brettet. Stek så på 180 grader midt i ovnen i ca. 10 min.
Jeg bruker forresten å doble oppskriften!
Kjeksene får et fint krakelert mønster. Ser ut som han er tatt på fersk gjerning ha, ha.
 
Her er det sol, en herlig start på helgen må jeg si!!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så herlige bilder:)
Er koselig og ha bakedager sammen ♥
Og coocies er jo så godt!!

Kos dere med helg:)

Unknown sa...

Ååå, det så godt ut!!! Søte Peter. :) Ha en god helg, min kjære venn. KLEM!

Anonym sa...

Så herlige bilder og søteste gutten som ser ut som han nyter dette:)så aldeles nydelig kjøkken du har,det likte eg kjempegodt:)
Ein nydelig lørdag til deg!
Klem fra Lillian

Nicoline sa...

God morgen!

Så skjønn gutt da, en skikkelig bakegutt!
Disse må prøves ja!

God helg til deg, klem Nicco

Flisan sa...

De kjeksene så veldig gode ut! Må prøves en gang tror jeg.
Så fint kjøkken og så fint hjem du har - lekkert!! Likte godt bloggen din så jeg la meg til som følger hos deg !!
God helg til det :-) klem